21

ett annat ögonblick;
mars 2009, då jag och denice var och såg bob dylan i globen. det var ruggigt mäktigt och man kände sig så liten men ändå så stor. där satt man, med fint sällskap, medsjungande och med hjärtat i takt. magiskt.

20

den här månaden;
april alltså(eftersom mars strax är slut). det jag vet om är att jag ska ta en tripp till göteborg i slutet av månaden. annars blir det jobb, som vanligt. jag hoppas att våren flyttar hit mer, känner att jag behöver energi. april borde bli en bra månad.

19

detta ångrar jag;
att jag inte frågade pappa mer. att jag inte var den som ringde först. att jag alltför sällan hann säga jag älskar dig innan han sa det. att jag inte kramade honom varenda gång han verkade sådär nere och trött på livet. att jag aldrig tog en spontantripp till göteborg och överrasknings-hälsade på honom.

grattis på 48årsdagen, pappa.

JULIAN





18

min favoritfödelsedag;
jag kommer inte riktigt ihåg mina födelsedagar då jag var yngre. eftersom jag fyller år på sommaren var alltid kompisarna på semester, så kalas hade jag sällan. däremot gjorde mormor pannkakstårta åt mig en gång, det var en fin födelsedag. sedan så var min senaste födelsedag rätt bra. vi var ett gäng med polare hos thore, 20+20fest och massa öl. visst blev jag full som en tunna, men jag var lycklig och kände mig nästan sådär odödlig.

DEAR POSER


idag har jag och min onda rygg varit hemma med mimsy hela dagen. det är konstigt egentligen hur ett djur, en fyrtassad varelse, kan få hjärtat att kännas sådär enormt och magen att värmas till 180grader.

ONE WINK OF THOSE EYES

det river i bröstet. jag är rädd att säga för mycket. det våldtar liksom min hjärna.

17

mitt favoritminne;
svårt. hur svårt som helst. men jag väljer 1. sommaren04. dagen före midsommar. vi hade precis kommit fram till rättvik, jag, nadja, mamma och micke. det var sånt där väder som sverige alldeles för sällan har. jag och nadja tog cyklarna och trampade bort till siljan, badade, skrattade, pratade, trodde 2svanar skulle döda oss, skrattade ännu mer. 1fint minne som innehåller sånt som fina minnen kan innehålla; sommar, värme och en bästa vän.

PRECIOUS


16

min första kyss;
det var i 7an. 14e feb och alla hjärtans dag. hemma hos diana då hon bodde i skönsberg. tillsammans med richard. det var sådär töntigt fint och lämnade mig rätt vimmelkantig.

RSS 2.0