if I could just speak up I think I would say:

there is no truth
there is only you
and what you make the truth.


Stockholm var bra
minus ryggont och lite annat.
Chapman var inget vidare
Scandic var däremot toppen
vill åka bort igen
andas annan luft och uppleva.
Nu är jag trött och jag hostar hela tiden
ska dricka mer Loka fläder och sedan sova

I could be right, I could be wrong

Var och handlade med mamma och Ida förut.
Ida köpte massa skit till naglarna,
och väl hemma framför tv:n säger hon:
snart är det dags att fixa naglarna!
mamma: fixar du på mig då?
jag: du har ju inga naglar!
mamma: jo, jag har faktiskt samlat i två veckor nu.
Alla är ju olika, min mamma samlar på naglar.
Puss.

no need for anything but music

Veckan börjar och jag har ständig huvudvärk,
antar att Alice har rätt att det är vädret som gör det.
Ikväll är det träning och jag hoppas.
På torsdag bär det av till Stockholm,
upp i ottan (nollfemtrettio) för en härlig bussresa,
incheckning på af Chapman sedan studiebesök.
Studiebesök är inte riktigt min grej, så det ses inte fram emot.
Däremot ska det bli skönt att få komma bort lite,
jag hoppas på ett grymt besök i huvudstaden.

punch line after punch line

DAGENS VILL HA: pengar, februari och Thailand
DAGENS KLÄDSEL: mjukis
DAGENS SMINK: à la naturelle
DAGENS FRISYR: liten boll plus luggstrul
DAGENS HÄNDELSE: vakna och vara dryg med Houman
DAGENS LÅT: the boxer
DAGENS PLANER: om man ser det på riktigt så är det en ny dag nu, så isåfall är planerna innebandy och teori
DAGENS SAKNAD: pappa, alltid pappa. sedan massa små filurer
DAGENS DUMMASTE: dricka för mycket vatten så det kluckar i magen 
DAGENS SJUKA: Houman
DAGENS DROG: vatten
DAGENS ROLIGASTE: tropical asses on fire 
DAGENS FAVORIT: min och Houman superkingsizepizza 
DAGENS KÖP: min ekonomi tillåter inga köp för tillfället
DAGENS GODIS: naturisar
DAGENS HUMÖR: om slö är ett humör så passar det in ypperligt
DAGENS ORD: fräsigt


there's another world inside of me

Borde sova, och jag ska
snart.
Veckan han gått fort, precis som alltid annars.
Är så förbannat trött på alla rutiner
allt som är så väntat
går bara och väntar på förändring
om så lite.
-
a part of me is fighting this
but a part of me is gone

before I become just a memory of what I used to be



Paus
vill stanna tiden
kliva av
försvinna in i någon slags bubbla
samla kraft
försöka pussla ihop mig
sluta tänka
orkar inte
inte nu
så inåthelvete splittrad
-
I'd rather die on my feet
than live on my knees


there's a feeling inside me that something's leaving

En såndär dag då känslorna ligger utanpå
då det krävs alltför lite för att allt ska brista
som idag
och ingenting kan stoppa
jag är bara så glad att jag har så många underbara
mamma, syster, majkel, tjejerna i laget, houman
tack. verkligen.

-
Ett stort hav som öppnar sig
väller in
sköljer över
och våldtar med sin blotta existens

you can't break what broke apart

Såg alldeles nyss att mina tre senaste rubriker har innehållit fucking
helt omedvedet, sådär.
På tal om ingenting alltså.
Ikväll har jag varit hemma och umgåtts med Micke, Ida och Ethi
kikat på tv och inte så mycket mer.
Det är skönt att bara göra ingenting ibland
det behövs.
Tänkte plocka fram teoriboken snart
ta lite hjälp av Majk och fortsätta med de underbara faserna.

is it gonna be the same fucking song?

Slå mig över käften
jag behöver känna att jag lever.

we refuse to fucking hear

Idag har jag varit i skolan, pluggat teori och välkomnat Houman hem
han har varit i Stockholm (skulle mönstra, men käkade Burger King istället).
Imorgon ska jag, Nathalie, John, Liza och Linus göra en film om förtortssvenska
den kommer säkert bli svinbra.
Nu tycker jag vi ska kolla på någon film
men har inga som helst ideér på vilken.
Får filura lite


I promised myself I'd never feel this fucking way again

You say time heals the scar
I'd say it depends on who you are

Coco Jambo



Trött och seg, men har tänkt att jag ska vara social ikväll
bara för ovanlighetens skull.


put me up, put me down
put my feet back on the ground
put me up, take my heart
and make me happy


there are ways that I’ve been falling

Sovdags snart
ska låta musiken få fylla mig först
finns inget så underbart
skulle kunna skriva en bok om musik
om hur den så fantastiskt spränger bröstet
ger en hopp
Someday.

-
There are scars that I've been hiding
there are ghosts that I do not claim
there are closets I do not care to open
They open all the same

shape of things to come

Första dagen i skolan efter lovet gick bra,
även då det känns kasst att vara tillbaka.
Snart är det träning, jag hoppas mitt knä funkar.
Efteråt åker jag till Houman,
film, mys och dr Pepper.
Jag längtar.
Nu ska jag skynda mig!

RSS 2.0