DEAR RELATIVES

om en liten stund får vi göteborgsbesök. världens bästa farbror, lena och patrik kommer hit. jag är bubbelglad och har saknat dom. massor!!

ps. jag hade helt glömt bort att kissen skulle komma han med. så jävla söt. gos.

I'M ALRIGHT UNTIL I FALL APART

någonstans mittemellan en alldeles för stor kopp te och något värdelöst program på kanal5 börjar jag tänka kanske. och inom ett ögonblick vill jag riva mig själv i bitar.

STOMP THE YARD


snart ska jag hämta denice för lite ölande på falkan7. lite uppvärmning inför nyår kallar vi det tror jag. mamma och micke vill stampa med leroy, så, så verkar det bli.

MMM


mormor mamma morfar
i love you.

WZUP


DADDYS LITTLE GIRL


01.37 och mina känslor kväver mig.

THE WAY I AM


nu är jag hemma från tallin. en bra jul borta från allt. god mat och öl. fina människor. ful[l]a människor. taxfree och dunkadunka. och så lite tänkande på det.

nu kommer jag ihåg och saknar sommaren2004 och lyssnar på den här:

ni får tycka jag är hur konstig som helst, jag säger inte emot. inte ett dugg.

AND THEN THE STONE DROPPED

får väl börja med att skriva god jul. hoppas alla har det bra, [inte för att jag hoppas det mer idag än någon annan dag] men ändå.
jag var och är uppe med tuppen idag. har packat väskan och nyss badat. om någon timme rullar vi mot stockholm för att sedan hoppa på färjan mot tallin. jag längtar att få komma bort och skippa hela svenska-fantastiska-julgrejen.

vi hörs något i mellandagarna.


HELL, YOU KNOW I'VE HAD ENOUGH OF IT

men hålla vintern. en halvmeter snö ute, om inte mer. hade det varit helt fel om det hade börjat snöa i november istället för att allt ska komma på en gång? tydligen. helt fel verkar det vara. jobbet gick nog okej idag. några  mycket bra ungar, andra vill jag trolla bort. hokus pokus bara, puts väck. inget mer med det.
nu ska jag försöka slå igen ögonen och somna.

ps. how about that day when you threw it all away? du vet, jag trodde att vi var mer under ytan än så. mer på riktigt.

THEY CAN'T HAVE ME, NOT TONIGHT, NOT THESE DAYS

rule number1: carpe diem
rule number2: don't be a fool

jag har haft en av dom lugnaste helgerna på mycket länge. har känt mig trött och utslagen, så lugnt har varit behövligt.
ikväll ska jag på bio med denice. avatar blir det och jag har hört att den ska vara bra, så håller tummen. kommer bli bra i vilket fall som helst, blir alltid bra med denice. efter bion blir det hem och godnatt, jobb imorgon klockan 07-16.30.

jag hoppas att jag får umgås med viktor snart. det var alldeles för längesedan jag träffade honom och känner att det behövs. han är så bra. svinbra.

FUN WITH BUCKET


jag skulle inte tacka nej till att sitta på smile bar och dricka mojito i thai nu.

THEY BOUGHT AND SOLD YOU

nästan 20minus ute idag. min kropp känner inte för isande kyla och mina hjärna vill inte börja fungera. det enda jag kan skriva är att jag borde ligga sovandes kl22 ikväll, men vem försöker jag lura?
have a freezing day, jag vet att jag kommer ha det.

I MISS


det blev inte jättemånga timmars sömn inatt och när alarmet tjöt imorse ville jag krypa in i påslakanet och försvinna. ett bad och några lager kläder senare låg jag i bilen på väg på lucksta. jobb från 08-15, och det gick bra. över förväntan.
imorgon är det jobb igen, likaså måndag-onsdag nästa vecka.
vet inte vad jag mer jag borde skriva. kanske att jag saknar att vara 7år, då jag tyckte allt i skolan var roligt, allt utanför skolan för den delen också. och att jag saknar att vara 7år och inte tro att det fanns något som gjorde ondare än att slå smalbenet när man ramlade i trappan.
jag saknar att vara 7år och att inte ha någon aning om vilken besvikelse det är att växa upp och inse allt det där som man inte visste existerade.

I'VE TO FIND ANOTHER YOU

det gör ont. ondare än vad jag vill erkänna. mer än jag klarar av. förlåt.

SHE PUTS THE COLOR INSIDE OF MY WORLD


min fina.

SOMETHING SWEET



SLOW DANCING IN A BURNING ROOM


PUSH IT IN AND TWIST THE KNIFE AGAIN

kan nu konstatera att jag:
1. är fullkomligt sämst
2. har världens bästa vänner
3. har ägnat alldeles för många timmar åt att tänka sönder min hjärna idag
4. vill ifrån sundsvall
5. behöver sömn


imorgon kommer thore hem. han har långledigt och jag längtar tills jag får krama om.

MAKE IT STOP

jag försöker bara hitta något som är trasigare än mig själv.

HITS FROM THE BONG

HEHE. va?

JUST SEARCHING FOR THE PERFECT DRUG


mm-m-m. nu säger jag godnatt.


FRIDAY/CLEANING DAY


jag har städat non stop från att jag vaknade tills nu. plockat, torkat, dammsugit, moppat, tvättat. känner mig ganska duktig faktiskt. nu ligger jag i sängen, utmattad och tänkte belöna mig själv med 2 mandariner.
HÄR har ni min städarplaylist.

I DON'T MIND LOSING SLEEP


i'll get plenty of rest when i'm dead, but till then won't you share my bed?
cause all i mind's losing you. all i mind's losing you.



THE LETTER



GROOVIN' SLOWLY


linus tipsade. sjukt bra.
nu ska jag äta banan, klä på mig och vandra ner på stan och träffa denice. hörs då.

BY THE WAY


det var nyss how i met your mother på tvn. nu är det tvshop, vem fan kom på det? det värsta är att jag alltid fastnar. nu dansar dom zumba och blir fit så inihelvete.
jävla påhitt.

NO REST FOR THE WICKED

tråkigt att helgen är slut, den var så bra.
nu dricker jag ananasjuice och väntar på rasmus. han ska skjutsa mig till jobbet, men innan det ska vi hämta ut min jacka som jag så duktigt glömde på stadshuset i lördags.
nä, nu blir det tandborstning. ha en bra dag då!

WHEN IT WAS GOOD










I'VE GOT TO QUIT YOU



LANGUAGE. SEX. VIOLENCE. OTHER?


här sitter jag, dricker te och väntar på thore, pontus, knicken och rasmus. vi ska kolla på film och bara chilla. mer än så hinner jag inte, för nu ringer det på dörren. kramdå!

PLAY/ENJOY


say my playmate, won't you lay your hands on me, mirror my malady, transfer my tragedy?

IF YOU'LL STAY IN MY PAST


pappa  ida och jag, för alldeles för många år sedan.
tankarna letar sig in i mitt huvud. gnager hål på mina murar och skakar om allt det där som jag försöker hålla på plats. tankarna som rotar igenom varenda vrå av mig, lämnar mig tom och full på samma gång.. försöker klamra mig fast vid något. desperation.

LOVELY NIGHTMARES

jag vaknde klockan halv7 imorse av att jag drömde en marddröm. det blev ett sånt där sätta-sig-upp-i-sängen-med-ett-ryck-uppvaknande. men jag lyckades somna om och vaknade 2 timmar senare, på samma sätt. en annan marddröm den här gången. jag vet inte om jag ska kalla det lustigt, men jag skulle dö i båda. i första bet den fetaste jävla spindeln mig i handen och giftet gjorde att jag fick kramper. i den andra kom en vampyr/häxa/fuljävlaunge och skulle bita eller vrida nacken av mig. skitdrömmar.

nu ska jag klä på mig, dricka blåbärssoppa och sedan bege mig till lucksta.

YOU DON'T HAVE TO GO

 

when i read the letter you sent me, you made me mad.. nu säger jag godnatt.


GREAT EVENING NEWS

det gick bra att jobba idag. dom flesta var bra, jag har mina favoriter.
ikväll har jag varit med denice. vi har druckit varm choklad, ätit popcorn och tittat på film. flickan som lekte med elden blev det, igen. men det är lugnt, den är bra. när mamma kom hem fick jag reda på att dom på fritids ville att jag skulle jobba några timmar imorgon också, en bra sak att få reda på, jag tackade feting-ja.

MY DREAMS ARE BURSTING IN THE SEAMS

brr. det är kallt. på mitt rum. jag fryser. och ändå tyckte jag att jag var smart igår som gick och la mig med långärmat för att förebygga en frysattack när jag blir tvungen att lämna min varma säng på morgonen. men icke! välkommen till mitt liv i en igloo.

DECEMBER CAME DOWN HARD THIS YEAR

min dag i några ord: vakna - somna om - vakna - syster - birsta - leopard - chailatte - buss - musik - wok - denice - underbara presenter - hårfärg - film - popcorn - svartvinbärssaft - paradise hotel - skratt - scrubs.
nu ligger jag trött i min säng. imorgon ska jag jobba på fritids, på onsdag också. och måndag-tisdag nästa vecka. det är bra, jag behöver alla dagar jag kan få.

annars händer det inte så mycket. något saknas.


RSS 2.0