15

mina drömmar;
jag drömmer om att vara lycklig, så ofta det går.

14

om jag vann 1miljon;
någon liten tripp skulle det nog bli, för närstående oså. 1liten bra-linn-bil. och andra prylar som behövs. sen så skulle man väl försöka spara lite också, även om jag tror det skulle bli sådär halvsvårt att inte spendera allt på en gång.

13

den här veckan;
som kommer? som har varit? tar väl den som kommer. jobb varje dag. valpkurs med valpsläpp på tisdag. kanske blir ensamt hemma för mig och mimsy tors-fre, om andreas ska till stockholm på jobb. annars har jag inte en aning. ser fram mot tisdagen dock!

12

i min handväska;
för det första hatar jag liksom ordet handväska. det låter supergirly och fjolligt. och för det andra så har jag inte direkt någon handväska. fast okej, jag har en väska jag bär med mig ibland. och i den finns; min kalender, 1petflaska med vatten(ibland 2), 1skrivbok, någon penna, tamponger, 1tom halstablettspåse och annat skräp.

11

mina syskon;
jag har 1syskon, 1syster. 24åriga ida som fyller 25 till sommaren. jag har alltid känt mig så mycket yngre än henne,trots att det bara skiljer 4år. hon har liksom alltid verkat så livsvan, vaken och skärpt. hon gör som hon känner och står för det hon tycker. hon kan prata, vill prata, vill förstå. jag beundrar min syster. hon är stark och till skillnad från mig verkar hon inte vara det minsta rädd för livet.
jag älskar dig, ida. du är, helt utan konkurrens, mina största förebild.

10

det här hade jag på mig idag;
kanske den tråkigaste och mest ointressanta frågan, men okej; marinblått brottarlinne, beige stickad tröja och pösiga jeans. andreas frågade för övrigt varför jag hade bajsficka på brallorna, det var faktiskt halvroligt. bajsficka..
annars så har jag gosat med lillgrodan, han var liksom extra söndagssöt idag.

9

min tro;
om jag skulle besvara frågan någon annan dag (då inspirationen flödar och fingarna glöder), så skulle nog det kunna stå hur mycket som helst här. men just nu, den här dagen, den här tidpunkten, känner jag mig alldeles för trött och oengagerad för att ens försöka få fram vad jag tror på. jag är allt bra tråkig.

8

ett ögonblick;
en helt vanlig dag tillsammans med en vän. ett telefonsamtal senare och hela världen rasade samman, hela min värld. andetag, stötande. tårar, salta. suddiga ansikten; det kommer bli bra, jag finns. allt som i en värdelös karusell, illamående. ilska, rädsla, sorg, ihålighet. tomhet.

-kanske det värsta ögonblicket i mitt liv. men, det som satt sig djupast.

7

mina bästa vän;
det är svårt. jag har så många underbara. även om det finns vissa som ligger närmre på något sätt. sedan att jag är världens sämsta ibland, tar för givet och tappar bort, det är något jag måste fixa. jag saknar liksom så många.

6

min dag;
promenad 6:30. kolla klart på 4e harry potter. äta päronkräm. promenad. slöa. lösa korsord. luncha. bada. åka och jobba. komma hem till färdig middag. promenad. vara trött. dricka oboy.
det är vad jag hunnit med än så länge. strax blir det fuskbyggarna och sedan kanske något parti yatzy. och mer promenad. sen ska jag sova, lite mys innan bara.

5

vad är kärlek?;
musik. vänner. andreas. mimsy. familj. ord. taktandning. hjärtslag. bubbelskratt. ögonglitter. kramar. värme. ljusmys. närhet. minnen. samhörighet. förtroende.

4

det här åt jag idag;
för en liten stund sedan tog jag mig en kopp varm päronkräm med mjölk. har du inte testat det så borde du. det är riktigt yummie.

3

mina föräldrar;
mamma jeanette, 650122. hon som har fått kämpat med mig jämt och ständigt under 20år. och även om det har varit lite uppochner ibland så har hon alltid försökt. hon är liksom en klippa, någon jag alltid kan falla tillbaka mot. jag förstår nog inte riktigt hur krävande det kan ha varit ibland. 2tonårsdöttrar varav 1som öppnar sig och berättar och den 2a som bygger murar och vägrar prata om allt som kan göra ont. jag är nr2 och tackar för allt i världen att du aldrig gett upp mamma.
pappa conny, 630322. han som alltid fanns, men alldeles för många mil bort. han som; kämpade mot sjukdomen. gjorde allt för mig och ida. åt tabletter för att hålla sig i balans. fick mig att skratta åt fåniga skämt. uppmuntrade mig att alltid försöka.
pappa, som lämnade världen för tidigt. som gjorde 1på tok för djupt hål i mitt hjärta som aldrig kommer att försvinna. men ändå; min hjälte. alltid.

2

min första kärlek;
andreas, helt klart. jag har kanske trott och inbillat mig att jag känt något innan, men nej. i hur många år som helst har jag sagt till mig själv och andra att kärlek fan inte är något för mig. att man bara gör sönder sig själv och river upp hjärtat. jag hade fel. andreas öppnade min ögon på något sätt, visade mig något nytt, lärde mig.

1

om mig;
linn antbro. 20varv gammal. blåögd. fräknig. fejkad rödtott. lillasyster. osäker. framtidsvilsen. matte. musikberoende. förlovad. svart eller vitt. sökande. sommartjej. moster. önskande. morgonmänniska. uppochner. avig. övertänkande. kelsjuk.

1-30

tänkte göra ett försök;

1. om mig
2. min första kärlek
3. mina föräldrar
4. det här åt jag i dag
5. vad är kärlek?
6. min dag
7. min bästa vän
8. ett ögonblick
9. min tro
10. det här hade jag på mig i dag
11. mina syskon
12. i min handväska
13. den här veckan
14. om jag vann 1miljon
15. mina drömmar
16. min första kyss
17. mitt favoritminne
18. min favoritfödelsedag
19. detta ångrar jag
20. den här månaden
21. ett annat ögonblick
22. det här upprör mig
23. det här får mig att må bättre
24. det här får mig att gråta
25. en första
26. mina rädslor
27. min favoritplats
28. det här saknar jag
29. mina ambitioner
30. ett sista ögonblick

RSS 2.0