I'M STILL FRAGILE

ibland.
ibland känns det som om jag vill klösa hål på huden
slitas itu så det känns att jag lever
ibland.
ibland när jag känner mig sådär bakom allt.

vänder huvudet ut och in. känner att jag, kanske för ofta, blir alldeles för personlig.


I THINK I'VE A PROBLEM, I THINK I THINK TOO MUCH


idag var jag på stan med houman alltså. sedan på birsta ensam. träffade carro och ribban, stog och pratade säkert en timme och  det var hur bra som helst. var förbi hos ida och robban också. syster fick kapa en bit till på håret.
nu vill jag att klockan ska gå fortare.

ROCK THE CASBAH

morsning. jag och houman ska snart traska ner på stan och glo. jag ser fram emot bio ikväll, saknar tjejerna. dessutom lär filmen vara svinbra.


SILENT SCREAM

ni förstår inte mig
och jag skulle aldrig någonsin kräva det
för jag vet ju, mina ord blir för jobbiga ibland
och svåra att svälja.

jag vill inte att ni ska förstå
orkar inte med frågorna efteråt
men det står ju skrivet mellan raderna
jag skriker det, alldeles ljudlöst.


IN SUMMER, THE SONG SINGS ITSELF


jag saknar sommaren. allt som var sådär jävla bra.

WE GREW UP TOGETHER


vackraste syster, mitt hjärta slår med ditt. allt det där jag inte kan sätta ord på.

I'M SURE IT'S WRITTEN ALL OVER MY FACE

idag fick jag vykort från fina denice i australien. hon kommer hem snart och jag längtar efter henne. på fredag blir det lite av att fira hemkomsten med tjejerna och luftslottet som sprängdes. hoppas den är lika bra som 1an och 2an.
nu ligger jag och syster i varsin soffa och tittar på tv. hon har nyss kapat en bit av mitt hår och jag har kletat in färg i hennes.


THE WHOLE THING'S TUMBLING DOWN


jag vill till thai. helst nu.
nu ska jag läsa lite ur den långa vägen ut ur helvetet, den har börjat bra och jag hoppas den fortsätter så. god natt-good night-guten nacht.

GIVE ME A CALL



I'M TOO FUCKING SCARED TO BE HAPPY


passande. ihåligt. det här är jag för ungefär 2 år sedan.

ikväll har jag varit och sett new moon med nadja och josefin. den var bra, väldigt. det är bara så typiskt att man ska vara som precis alla andra och förälska sig i en varulv. men i alla fall, jag älskar bio. och dessutom hade jag bäst sällskap.

nu ligger jag i min säng, repeatar love will tear us apart med en mängd olika musiker och tänker, tänker alldeles för mycket. ska försöka sova snart. stänga av.

LOVE WILL TEAR US APART, AGAIN

susanna and the magical orchestra:


LOVE WILL TEAR US APART



joy division:

the cure:

josé gonzález:


DOES IT PISS YOU OFF THAT YOU'RE NOT WATERPROOF?

orden vill inte riktigt lämna fingertopparna. mer än så har jag inte just nu.

THE SHELTER


igårkväll hämtate jag thore på tågstationen. han ska vara hemma en hel vecka och det tycker jag om. kvällen spenderades med han och rasmus. vi spelade biljard och det var roligt, trots att jag var totalt sämst.

nu ska vi snart på birsta. jag, thore, rasmus och syster. mer än så om dagen vet jag inte än. men det känns som det kommer vara en bra dag. har känslan i magen. underbart.


ps. det badar en kråka i en vattenböl här utanför.

AND ALL THAT COULD'VE BEEN

 

det gör ont i mitt huvud. känns som om hjärnan växer. det dunkar där inuti.

jag längtar tills fredag och biomys. och tills denice kommer hem. och så längtar jag tills februari. massor.

 

 


RICH IN VITAMINS A & C

här ligger jag i min säng, dricker juice och funderar på en sak houman sa i lördags;
h: varför blir inte du kändis?
j: va?
h: ja.. du är ju tjej, då är det lätt. du kan ju bara visa brösten eller sjunga lite [han börjar nynna på någon kass r'n'b-låt].
j: va?

SUNDAY BLOODY SUNDAY


i just cut my thumb off
ni tycker jag är bra äcklig nu va?

IT'S BLACK AND IT'S HOLLOW AND IT'S COLD

 

igår:

var jag med mamma på birsta, fikade och fick ett par gosiga uggs

hälsa på robban och ida

åt kycklingpaj och myste med mamma

tittade på day after tomorrow med houman

körde en skrattretande stor beställning mat från mcdonald's tills stöde

kom hem halv5 och slocknade strax efter 5, halvdöd.


THE HEART IS OLD

jag blev varm inuti förut. varm och glad, nästan lycklig. nästan lycklig av fina ord. fina ord som jag inte vet om jag förtjänar.

FRIDAY THE 13TH

va?

I FEEL STUPID TO CALL YOU, BUT I'M LONELY

i hope you can forgive me for that time when i put my hand between your legs 
and said it was small, cause it's really not at all
i guess there's just a part of me that likes to bring you down, just to keep you around
cause the day you realize how amazing you are, you're gonna leave me


var och grattade linkan i matfors ikväll. garvade och fick lite ont i magen.
hälsade på houman en sväng efteråt. fick höra vår låt som han hade trixat med. duktig!
imorgon är det fredag. planen ser ut som så att jag ska hem till hanna och umgås.

MUSIC SELECTOR IS THE SOUL REFLECTOR

 

ska snart börja bege mig till lucksta och jobb. blir till att åka buss dit idag, och min ipod får nöjet underhålla mig. musik är bäst och allt sånt, mitt missbruk skulle jag nog säga. men ett underbart sådant.

 

linkan fyller 19 bast idag förresten, grattis på födelsedagsjäveln!


I CLOWN WHEN I SMOKE MY POT

äter en liten apelsin, mandarin? clementin? äh.
det gick bra med barnen idag. vädret sa åt oss att vara ute, men det gick bra. sparkade lite boll och lekte fågel-fisk-eller-mittemellan, så tiden gick rätt fort. blev tillfrågad om jag ville jobba några timmar imorgon också, svarade med ett fett ja.

MELLAN ÄKTA OCH FALSK, MELLAN SANNING OCH LÖGN


eyedotcom.
idag gick jag ner till stan för att träffa houman och ida. kikade runt och önskade att jag hade pengar. massa prat, skratt och en chailatte senare satt jag mig på bussen hem. åt kycklingfajitas innan jag började städa.
nu ligger jag i min säng, i mitt rum som luktar doftljus, lyssnar på kents nya album [som för övrigt är svinbra] och bara chillar.
imorgon agerar jag fritidsfröken i lucksta några timmar. hoppas det regnar så man slipper vara ute. det var nog allt jag hade just nu. ha en fin kväll.

JUST LISTEN TO THE NOISES



jag var uttråkad i lördags så jag greppade tag om saxen och klippte till. vet inte hur länge den stannar, men jag tror jag trivs. plus att mamma tycker jag ser busig ut.

ONE OF THOSE DAYS

jag hoppas du har det bra Pappa. punkt.

I NEED YOU AND I NEED YOU NOW

i wouldn't mind having you around. tanken är välkommen i mitt huvud, bara så du vet.

WE'VE A MICROSCOPIC CHANCE TO GROW OLD TOGETHER

smatter mot fönsterbläcket. hur många dagar har det egentligen regnat nu? smatter. smatter.

WHAT'S NEW

 

jag är trött och mina ögonlock sviker mig. här är en låt som redan har fastnat i mig.

 

förresten, nadja=kärlek.


NOTHING TO SAY CAUSE IT'S ALREADY SAID

en till såndär låt;

 

imorse när jag vaknade och tittade jag ut genom fönstret så såg jag snö och blev förvånad. men inte förvånad-"ånej", mer förvånad-"okej". det är konstigt, jag tycker ju inte om snön. men av någon anledning kändes det okej imorse. fick nästan lite längtan till riktig vinter. ni vet, då man har varit ute i kylan, för att sedan komma in och ta av sig blöta kläder, tända ljus, dricka varm choklad och krypa in under täcket? det längtar jag till. även om det kanske inte har det minsta med vintern att göra.


YOUR IVORY SKIN

 

en såndär låt som jag kan repeata i en evighet. har rätt många sånna, i och för sig.


THE BULLSHIT BAGELS

idag gick bra, inga alltför jobbiga barn.
nu ligger jag och sex and the city-ar. det är skönt under täcket, jag trivs här under. måste träffa nadja snart, behöver få se mandelögonen. och så saknar jag denice som är i värmen, hoppas hon har det bra.

MOUSTACHE


YOUR HEART CAN'T GRIEVE FOR YOUR LITTLE DREAMS


¿-now no one's looking out for you-why keep it cruel-why waste so much to play the fool-?

STITCH ME UP

ikväll har varit en bra kväll. en såndär som man behöver ibland. jag, rasmus och houman har varit hemma hos syrran och spelat spel, skrattat, druckit te och skrattat ännu mer.
imorgon ska jag ta bort stygnen i min käft, asbra! kommer inte sakna trådarna ett dugg.
på onsdag ska jag jobba på fritids. klirrrr

PURPLE PILLS

jag dricker te med en aning mycket honung. men det behövs, jag har ont. gruvar mig lite inför varje gång jag ska svälja. vill ha några piller, som bedövar eller så.
drag me to hell var nog bra, inte svinbra, men helt-okej-bra. egentligen var den lite konstig, men det fick oss att hoppa till några gånger så.

SPICE UP YOUR LIFE


igår.

idag.
jag. har. bajsont. i. halsjäveln.
houman kommer snart, vi ska titta på drag me to hell. hoppas den är bra. helst svinbra.

RSS 2.0