a hundred thousand words could not quite explain

2 år
730 dagar
för många timmar och minuter.
Men jag kommer ihåg allt, glasklart.
4 ord
och hela världen slocknade.
Andetag
hackigt, stötande.
Paniken
kroppen som förlamad.
Ihåligheten
jag orkar inte mer.
Känslorna
att aldrig mer lita på någon
någonsin..

-

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig Pappa. Tänker och saknar och skulle göra vadsomhelst för att få dig att stanna kvar. Jag vet att du inte vill att jag ska tänka som jag gör, men du vet hur jag är. Jag behöver dig, världens bästa. Vi ses snart, vi bara måste det. Jag älskar dig



paranoid park

Borta bra men hemma bäst,
jag vet inte riktigt om jag håller med, men det känns skönt att vara tillbaka.
Har i alla fall haft det superbra, dock har värmen nästan varit outhärdlig.
Kom hem igår vid 9, då åkte jag och mamsen och hyrde filmer.
Vaknade 8 imorse så jag är sådär lagomt trött nu.
Var på Ikea med Houman idag också, inhandlade en lampa och en oldschool-väckarklocka, så nu ska jag lyckas ta mig upp till skolan. Som på tal om det börjar på onsdag. Eller egentligen på tisdag, men då är det bara en hej-och-välkommen-tillbaka-dag.

Nu ska jag dricka världens godaste päronsaft,
och kanske glo på någon film.

sometimes I find another world inside my mind

Today is the day
och som jag har längtat.
Packningen är så gott som klar och jag har precis tagit mig ett bad.
Jag och mamma ska snart åka och handla, sedan hämta upp Houman.
Flyget går tio i tio ikväll, så antar att jag kommer ha massor av tid att vara rastlös.
Får hoppas att Houman kan hitta på något som vi ska göra.

Hejdå på en vecka, nu ska jag leva livet!

it continues


it keeps growing

we're leaving some things unsaid

Dålig uppdatering på senaste.
Jag vet inte alls, har kännt mig låg. Det är sämst.
Har umgåtts med göteborgarna också, och med Houman.
Dock har tröttheten hängt över mig allt för mycket.
Ikväll hade jag tänkt vara pigg i alla fall.
Hade tänkt börja packa lite smått också, för snart bär det av.
Så enormt jävla underbart!

there's a monkey in the jungle

Morsning!
Pigg och redo för en heldag på Bodaborg med Houman, Ewi och Alex.
Ska blir grymt roligt, har ju inte varit där sedan i fyran.
Vår privata chaffis kommer och plockar upp oss om sådär en kvart.
Ikväll ska jag umgås med göteborgarna, också det grymt.

Idag är det än vecka kvar tills Turkiet,  det grymmast av allt

make some sense out of this madness

Den åttonde i åttonde tjugiohundraåtta.
Hör och häpna, jag klarade mig från att ramla i ån igår.
Dessutom så kom vi tvåa, och det är inte illa.
Nu har jag precis badat och tänkte städa mitt rum.
Får se vad som händer sedan, Ewi tyckte jag skulle hänka in till stan.
Men det blir ju isåfall ikväll, lär ju ska träffa Houman också.

-
A past so deep
that even you could not bury if you tried

and now you're into drugs and all that other

Nu har jag helg fram tills att skolan börjar, underbart.
Ikväll blir det drakrodden och jag planerar på ett dopp i Selångersån.
Eller, kanske inte. Känner dock på mig att jag kommer vara en av alla som ramlar i.

Igår såg jag äntligen filmen jag hyrde, Spun.
"Ett typiskt tredagarsrus där du får ta del av det tragikomiska,
morderna livet som drogen är en del av"
Den var faktiskt bra, annorlunda och skruvad.

there's no deadlines as long as you're alive

Sista tisdagen på jobbet avklarad.
De två resterande dagarna kommer gå långsamt eftersom det knappt finns något att göra.
Men, toppen är det att man får Göteborgsbesök på lördag.
Världens bästa farbror med fruga och Majsan kommer och stannar tills på fredag.
Hoppas på att vädret blir bra så vi kan åka och bada massa.

Bilder från förra sommaren på Medvind

this clock never seemed so alive

Åkte till Houman igår kväll, vi kollade på film.
Fick sluta tänka en stund och förstår igen hur mycket jag verkligen behöver honom.
Har jobbat idag, den sista måndagen. En ovanligt lugn sådan också.
Blir snart käk, sedan vid 8 ska jag på träning.
Dock så ska jag inte träna, mitt knä säger nej och jag hatar det.

-
Now there's a million reasons for you to go

I guess I thought it would be easier than this

Jag är precis som jag alltid varit, trodde jag verkligen att några månader skulle göra skillnad?
Är inte alls på topp idag, inte ens i närheten.
Var och hyrde film förut, ska väl snart lägga mig och glo på den.
Men innan ska Lifehouse få fylla hela mig.




I'm taking a chance letting you inside

Kom hem för ett litet tag sedan.
Grymt värt med innebandy idag, även fast jag inte kunde vara sådär enormt aktiv hela tiden.
Men jag har saknat.
Snart blir det käk, grillat. Och efter det ska jag umgås med Houman.
2 veckor kvar till turkiet idag, och som jag längtar.
 

it takes more than a heartbeat to get me


Sovdags snart.
-

the finest years I ever knew
where all the years I had with you
Jag saknar dig så inåthelvete Pappa

and I know my head's somewhere

Sådär 18 år senare. Jag saknar att vara mindre.

Ikväll blir det middag och mys med mamma, Micke och Ida.
Imorgon och på söndag är det träningsläger, ses fram emot. Men kommer dock vara helt kass, och då kommer jag bli förbannad på mig själv. Och så kommer det bli med det. Kanske, kanske har något hänt i mitt huvud på senaste så jag lär mig att acceptera vissa saker, naturliga saker. Jag hoppas.
Nej, nu ska jag vara snäll och hjälpa till med maten.

RSS 2.0