m&m



Mami och Majk
sommarmys i Skara

looks like an early winter


Det snöar och jag fryser.
Nu ska jag kasta snöbollar på Houman,
hoppas han blir glad.
Längtar i alla fall tills jag får kramas, min bästa.

I like it in the city when two worlds collide

Nyss sett färdigt på Walk the line
och den är lika bra varje gång.
Imorgon ska jag vara duktig har jag tänkt.
Kanske städa, möblera om?
Något ska jag hitta på.
Lustigt, kändes som att det här skulle bli ett långt inlägg.
Men nej, jag är för trött just nu.

say one word, I'll laugh and bury you

leave you in the place where you left me

-
På strikta order har jag blivit tillsagd att skriva.
Inte helt enkelt då jag bara kan skriva när jag har det i fingrarna.
Imorgon ska jag på olika föreläsningar och efter det är det lov.
Efterlängtade, underbara lov.
Då planeras att isolera mig och försvinna någon dag.
Skriva, rita och lyssna på musik.
Vi får se, kommer säkert sysselsätta mig med något annat.
Men det skulle behövas, något så otroligt mycket.

forget everything I ever said, put it in a box under your bed

Så jävla fail bara..

we all want the lovely music to save our lifes

Sitter och jag försöker skriva en kriminalnovell.
Det är svårt, kan inte skriva så.
Imorgon är det onsdag, sedan torsdag och sedan helg.
För på fredag är det mr-dagen och därmed inga lektioner.
Om en timme är det träning.
Känns verkligen som om jag är på väg tillbaka,
även om jag har en lång bit kvar.
Igår kom Houman hit och sov.
Det behövdes, bästa.

-
I know that you're dying
I know that it's true
I know there's seven thousands things you'd rather be and rather do
and I know that you fuck what you love
and you love what you fuck

take you past and cut it out

Idag(igår) när jag, mamma och Micke hade varit och handlat snubblade mamma och ramlade raklång på backen. Istället för att resa sig snabbt, som man vanligtvis brukar göra, låg hon kvar och rullade lite en stund. Det var ruskigt roligt faktiskt!
Ikväll(igår) har varit väldigt mysigt.
Först smaskig restaurangmiddag med Denice,
sedan gick vi och såg Patrik 1,5 med Hanna och Fredrik.
En bra film, tycker jag.
Nu är det snart sovdags.
Grattis till Denice igen! (denna gång på rätt dag).

-
It's been four years since I first laid eyes on you,
now I wish I never looked your way

if you're leaving, then leave

Dålig morgon och dag med migrän.
Förstår inte alls hur jag ska kunna somna nu, då jag sovit hela dagen.
Ikväll har jag pluggat och tränat.
Minus på plugg, plus på träning.
Imorgon är det en vanlig fredag med en lektion.
På kvällen blir det middag och bio med Denice,
som för övrigt fyller år på lördag. Massa grattis!
Nu fryser jag så ska krypa ner i min säng.

fuck you, you taste like toxic poison

Idag har jag varit i Härnösand och kört halkbana.
Förstår inte varför jag var så nervös, det var hur roligt som helst.
Nu ska jag ta tag i teorin så jag blir färdig med det här någon gång.
Om en halvtimme åker jag på träning,
när jag kommer hem väntas jag av Houman.
Just det, imorgon ska vi ha bakat en tårta att bjuda på.
Jag har inte engagerat mig det minsta,
lämnar över allt ansvar åt min klass.
Blir nog bäst så?

the trick is to keep breathing

Denice har en svart fläck på huvudet på deras klasskort.
Det är skitfint och jag är avundsjuk.
Snart ska jag få se mitt klasskort.
Jag hoppas för allt i världen att jag också har en svart fläck på huvudet.
Jag älskar svarta fläckar.


+
Denice, du var mongosöt. Som alltid, med eller utan fläck.

so I locked the door and killed the lights

Kvart över ett och jag är inte ett dugg trött.
Kollar på film, borde kanske sova snart ändå.
Idag har vi haft kick off med laget, roligt.
Åkte hem rätt tidigt för att jag konstigt nog kände mig trött.
Sedan jag kom hem har jag umgåtts med mamma, Micke och Ida.
Dom är hur bra som helst.

time will help you out

Sitter på svenskan och försöker skriva en text om framtiden.
Det är svårt eftersom jag inte har en aning om vad jag vill.
I alla fall, idag ska jag vara med Houman.
Vi ska laga enchiladas för första gången och jag hoppas på en hit.
Pirates of the caribbean 2o3 blir det också, och äppelpaj kanske.
Imorgon ska vi ha kick off med laget, ses fram emot.
Nu ska jag försöka finna lite inspiration till framtidstexten..

you're the only one who knows exactly what I mean

Har inte jag världens bästa?
Jo, världens absolut bästa Houman.
Inte nog med att han alltid finns där, pratar, håller om och ställer upp.
Ikväll när jag kom hem från träningen hittar jag något på min säng.
Nämligen lådan/korgen jag så länge funderat på att köpa,
och inte nog med det, inuti ligger massor med mina favorittuggummin.
Jag som hade haft en riktigt skitdag glömde genast bort det och blev överlycklig.
Som sagt, Houman är bäst!


all those yesterdays don't mean a thing when it comes to now

Fem i åtta och jag är trött.
Ska till skolan om en halvtimme,
medan Houman ligger i sängen bredvid och börjar inte förrens halv elva.
Det är sämst, måndagar är inte min dag.
Igår kollade vi på Sunes sommar på min begäran.
Jag käkade popcornris.
alltid mums.

hey, I'm about to screw you over big time

and what was I supposed to do?
I was stuck in between you and a hard place
we won't talk about the hard place


-
Imorgon är det fredag, därmed bara en lektion och sedan helg.
Underbara, efterlängtade helg.
Snart ska jag på träning och efter det hem och läsa Kallocain.
Just det, måste ju baka tills imorgon också..
Får bli en kladdkaka att bjussa på.

RSS 2.0