du kan få mig hur lätt som helst



Igår var jag och ida sådär lagomt pigga
denice kom och drog igång oss
eller hon lyckades i alla fall med mig, värre med ida
det var varmt och skönt, lite klibb.

På kvällningen umgicks jag med mike och denice
vi satt på min altan och myste
sedan åkte vi och hejade på dave och popp
och efter det skulle vi spela basket
jag låg i bilen och sov för det tyckte jag var skönt.

Ikväll blir det något roligt i m-hooden verkar det som
jag känner för bad, kanske lurar med thore på ett dopp

it's friday, i'm in love

Projektarbete - CHECK!
underbart, fruktansvärt underbart.

Ikväll blir det först lite fotbollstittande och sedan lite umgänge
får se vart det bär av, någonstans blir det alltid
roligt kommer jag säkert också ha.

Imorgon (och på söndag) ryktas det om finväder
jag läju ska steka och denice verkar vilja vara mitt svettiga sällskap
det gillas, hon är en stekare.
Har inte planerat så mycket mer i helgen
är dock väldigt sugen på att ta första sommardoppet
hoppas att någon känner som jag, isåfall blir det nog av.

the circus never dies


Godmorgon världen
nybadad och nästan pigg
nu ska jag hämta denice och thore
eller läju klä på mig lite först
sedan bär det av till den sista riktiga skoldagen i hela mitt liv
i alla fall förhoppningsvis
woa

vingla fram genom stan

Gårdagen var ruskigt bra
började med ballonger och sång på torget
efter en sväng på stan bar det av till bågevägen och fröken denice
förutom värdinnan själv sällskapade även alice, hanna, thore, linkan, dave, thom, mike och poppe
beställde mat och började pimpla
tog elvabussen ner till stadshuset och där var det massa folk
tre simpla bokstäver; r ö  j.

Dagens skoldag kändes väldigt jobbig till en början
men bättre blev det
vi lyckades att nästan bli klara med projektet
imorgon ska det skrivas rapport och fixa det sista med montern
sedan är det finito och tack för det.

Nu ska jag kolla på en dyng dave och en engelsman och skratta lite
sedan lär jag sova, vilket kan behövas
blev ju inte alltför mycket sömn för min del igår.
cheers mate!

happiness has a violent roar

Känner att jag måste skriva ner vad som händer i veckan
tycker det känns som jag har massor att göra
det kan stämma..

tisdag - skola och montermålning, och så simning med denice
onsdag - en kort dag på skolan, därefter mösspåtagning och kalas
torsdag - seg skoldag och för mycket att göra
fredag - färdigställa projektarbetet, på kvällen blir det kidneyround combo och 12 dollars på hedbergska, senare vidare lv5(?)
lördag - ?
söndag - ?

Var kanske inte så mycket trots allt
men känns som jag har miljontals saker i huvudet
projektet suger musten ur mig och jag vill att det ska vara klart
helst nu på en gång.

säg någonting som jag kan spara på

Sitter på skolan och jobbar på med projektet
jag och john har skissat på montern och imorgon ska vi måla
är inte alls mycket kvar och skönt är det
dock måste projektrapport skrivas och så lite mer.

Nu ringer rasmus!
tjingtjong

att bära en dröm idag är ingen lätt sak

Söndag och jag har den där känslan i magen
vill inte att helgen ska vara slut och vill inte ha en stressig skolvecka
för det kommer den vara, hur stressig som helst.

Jag har lyssnat på massa musik idag
och tänkt, bara för ovanlighetens skull
det är massa tankar som snurrar runt i mitt lilla huvud
både plus och minus, kanske mest minus.

my heart goes boom

jag känner mig ensam
och min säng är för stor
vill ha armar här
armar som kunde hålla om lite
skrämma bort allt det där.

a caramel-colored girl

Igår bar det av till alice vid åttasnåret
thore skjutsade och mox sällskapade
öla gjorde vi och jag hade riktigt roligt
slocknade med alice och lasse i en trång säng, men vi gillare.

Ikväll ska jag förbi hos pontus en sväng
lite folk ska skulle grilla och umgås där
känner mig lite seg så får se hur långvarig jag blir.

-
det är jobbigt att du sitter fast sådär i mig..

my soul's in recession

punkt.


ikväll känner jag mig dum i huvudet.
varför låter jag mig själv ens börja?
jag tror jag vet.
men jag är för feg för att erkänna det

my feet don't hardly make no sound

Långhelg och min onsdag verkar bli lugn
jag och denice ska iväg och träna vid nio
efter det ska jag glo på man on fire
hoppas den är så bra som denice säger att den är.

Imorgon ser det ut som det bär av mot skedlo och alice
svennebanan och sånt där roligt
det ses fram emot, japp-japp-japp.

säg att ingenting kunde vara mera fel

Jag måste veta om jag är på väg att göra misstag
om jag är alldeles för nära för att trassla in mig sådär
är jag?..
-
Det har inte riktigt varit min dag idag
tur att alice kunde få mig att skratta sådär befriande
visade bilder och pratade och var söt
sådär alicesöt som bara hon kan vara.

Sitter nu på skolan på kvällsöppet
pysslar lite med layout på den kommande boken och tycker det är svårt
vet ju inte hur linus och john vill ha det
vi får prata om det imorgon.
Ska nog börja bege mig hemåt snart
kanske ska städa rummet lite innan jag ska träffa denice
det lär väl märkas.

dans med svåra steg

Nu har vi precis tränat på dansen till guldtrofén
jisses!
Fortsätta redigera verkar stå på schemat för mig nu
känner mig rätt slö, men det måste göras.

Igår tränade jag och denice
efter dusch satt vi oss ute på altanen och drack iskaffe
(eller denice drack varm choklad)
vi kände oss fjantiga men det var roligt
thore och rasmus fick stå ut med oss.

jag lever på impuls nu

Sista april skickade jag sms till poppe och frågade om det var röj
"simmar blötkreatur i havet?" fick jag till svar
han är rolig den där pontus
skrattar åt denice gör jag också
hon är också rolig

amazing grace came in the form of a slap in the face

Gårdagen bestod av massa bilåkning
denice och jag tyckte kramfors var rätt kasst
så vi drog en sväng till övik och glassade.
När vi kom hem plockade jag upp houman och så ölade vi
thore och mox kom och sällskapade
pratade med alice som var på galej och dit ville jag
så blev det och jag hade en aaasbra lördagkväll med massa roliga.

Idag har elefanter stått på mitt huvud
tror dom börjar kliva av nu, det gillas.

and for a minute there, i lost myself

någonstans mellan dina ögon och mina hjärtslag..

Tio i nio och jag har varit vaken i över en timme
denice också för den delen
kom precis hem från ett träningspass, det känns bra.
Om drygt en halvtimme bär det av mot kramfors
kramfors.. kram och fors, lustigt..

Igår blev det besök i stöde hos olle som fyllde åttiosju
och åren går alldeles för fort
hann med en snabbis till mormor och morfar också
sedan bar det av till westhagen för att kolla på fotboll
sällskapet bestod utav mig, denice, mox och thore.
Efter en match som slutade ett-ett blev det mys hos mox
lyssnade på uggla, rökte vattenpipa och pratade
poppe och peter kom förbi också.
Någon gång vid midnatt tyckte vi det var dags att sova
så, så blev det.

att möta varje morgon med sömnlösa ögon

Om några timmar är det helg och det är braaa
helgen borde vara längre bara
någon dag extra ledighet, lite mer frihet.

Nu ska jag klä på mig och bege mig till skolan för två möten
sedan ska vi träna på dansen till guldtrofén
det kan bli spännande, men jag tror på kaos.
Och på tal om kaos,
chaos is a friend of mine

giving yourself to me could never be wrong

eller.. Det vore det dummaste någon någonsin skulle få för sig att göra
kanske. jag tror det. ibland känns det som så.

.. och här ligger jag och fryser

jag slog mig när jag föll men bad om mer

Morgon och jag dricker isvatten
försöker alla metoder jag kan för att bli pigg
det funkar inte sådär bra som jag vill att det ska göra..

Men, om man skulle klä på sig och bege sig till skolan?
jag borde och ska, snart. alldeles snart.

i'll try not to fuck with your feelings

Jag vet inte riktigt vad det är med mig ikväll
känslorna ligger liksom lite utanpå
skulle vilja låsa in dom, någon som har en aning hur man gör det?
- trodde inte det.

Okej, om jag inte ska vara så då..
Imorgon blir det plåtning i njurunda
hoppas det går bra och att vi får mycket som kan användas.
Jag vill vara klar med projektarbetet, få ut det ur hjärnan.

Tittar på klockan och det verkar vara sovdags
hoppas jag drömmer inatt, något bra
helst något hur bra som helst.

du stal min blick

Denice pluggar matte och jag blir imponerad
hon är så smart min tjej
dricker te gör vi också, med massa honung
jag börjar få ont i halsen.
Vi var och tränade förut och det känns jämt sådär bra efteråt
flås.


ibland hatar jag mig själv för att jag tänker så mycket
tänker sönder saker. jämt.
inte nu, snälla inte nu.

i gave up dreaming for a while

Sitter ute på min altan i mitt täcke och dricker iskaffe
ninas altan är bättre, mysigare
kan bero på att där finns nina.

Jag vill inte att helgen ska vara slut
känner inte för att gå till skolan
tycker jag borde få stanna hemma
sova hur länge jag vill, lyssna på musik och skriva.

Har lite ont i själen ikväll, eller nej, men ibland
då och då.
Nu får switchfoot sjunga the blues och laga mig lite
imorgon vill jag vara sådär lycklig.

snurra min jord igen

Igår var bäst.
Kvart över fem hoppade jag och nina på bussen mot kvissle
en buss- och cykeltur senare var vi framme i junisäl
solen jag hade beställt var där
så där satt vi
nina och jag och öl och sol och everything'll be alright
för så kändes det.
Efter en stund kom mange och martin förbi
tyckte att vi skulle följa med till armsjön
men vi ville inte, eller kände inte för det.
Lite senare tog vi med öl och gick ner till vattnet
satt och pratade på bryggan och kom fram till att vi är bäst
kissnödiga blev vi och så sprang vi.
Trötta tänkte vi ta oss en powernap
men powernapen blev några timmar för länge
uppochner sov vi men jag mår bra för det.

Nu är jag hemma och saknar ninas skratt
och apan på knäet.. tokfrans!

are you still having fun?

Tre-ett  till Kanada, precis som jag tippade.
Jag är glad, hyper och helt förtrollad
förtrollad? kanske inte. men glad
och fnittrig.
Pratar med denice, hon är bra, bäst
och så lyssnar jag på eagle-eye cherry.

Imorgon ska jag vara med nina
och jag längtar och ser fram emot.
Massa kramar, jag tycker om

du får gärna komma hit och skrämma mörkret

Nu har jag rensat mina byråer och kastat kläder
guldstjärna till mig.
Druckit iskaffe och skrivit
mina små ord som känns större ibland.

Fyran sa att det skulle bli sol imorgon
jag hoppas det stämmer, jag känner för att ligga på altanen
musik i öronen och värme mot huden.

this is our decision to live fast and die young

Känner mig sådär fnittrig och barnslig, och det känns bra
på något helt konstigt och oförståeligt sätt.

Idag har jag inte varit pigg
men duktig var jag och klarade samhällsprovet
kan bero på att jag fick lite hjälp, men bara kanske.
Just det, jag har helg nu
jag är glad och det är underbart.
Imorgon ska jag umgås lite med denice, hanna, fredde och mike
kanske någon mer, det visar sig
vet inte vad vi ska hitta på, det visar sig det också.

Fick stor lust att lyssna på lite Snook, så det gör jag nu
är det så här det känns att vara lycklig?
jag sjunger och funderar på att skriva ner känslorna.

it's just a game

Pigg? njae.pch
Jag och girllfriend bestämde oss igår för att dricka bärs på o'learys
vi drack bärs, men inte på o'learys
vi satt på stadshuset istället
i sällskap med moxén och houman
och andra lustigkurrar.
Nu ska vi vara duktiga och åka till skolan
även om jag känner för lite sovmorgon
tjingtjong

a bad night to be alone

Ikväll var jag med houman och jag kände hur mycket jag saknat honom
jag älskar dig, du vet.

Pratat med nina har jag också gjort idag
hon är så bra, säger precis dom rätta orden
skriver sig rakt in i mitt hjärta, ger mig gåshud.
På lördag ska vi ses och jag mår bra för det.

Annars har det inte hänt så mycket alls
jag har skrivit och tror det är bra för mig
att få låta bokstäverna, orden, meningarna, rinna av mig
jag behöver det.

your fingertips across my skin

I am healing, but it's taking so long..

kom hit och slå ihjäl en timme eller två

Alldeles för mycket tankar för mig ikväll
sånna som gnager sig fast och sliter mig i stycken
saker jag vill ha
något så simpelt som sommar
eller som dom där fjärilarna i magen som alla pratar om
kanske något helt annat.
Behöver någon här
någon att andas i takt med
ett två tre
min säng känns för stor och mina armar för ensamma

i love it loud

Sitter på skolan, fotolektion nummer två
jag och john jobbar med projektarbetet
blir plåtning på onsdag och i helgen är det tänkt
hoppas det blir bra, asbra.

a point where we can't feel a thing




ingen kommer undan, inte ens i sverige

Och så är man nyhemkommen från Skedlo.
Kom ju på igår att vi skulle bli dyng
och så blev det
först röj hos thore
sedan skjutsade poppsi ut mig till kvissle
cruisade runt i omegan med alice, björn och lasse
sedan bar det av till alice och där fortsatte festen
slocknade väl runt sex imorse.
Sjukt bra kväll faktiskt.

and the flashbacks starts

Kom alldeles nyligen hem från thore
har glott på quarantine med denice, poppe, dave, mox och knicken
filmen var bra, sådär psycho och konstig som jag gillar.

Gårdagen var hur bra som helst
tog mitt pick och pack och åkte till alice halv åtta
anlände dryga trettio minuter senare
började pimpla bira och umgicks med roliga njurundabor
denice kom några timmar senare, lite deppig över dragons förlust
tänkte att jag skulle göra henne glad och tillsammans blev vi dyng
halv fem imorse begav vi oss hemåt
slocknade gjorde vi någon gång strax innan sex.
Summa summarum: lyckad valborg!

RSS 2.0