the walls were shaking

Igår var det part-ey hos Nadja
riktigt lyckat och jag har saknat
puss på det och puss på Denice som skjutsade hem mig.

Vaknade vid åtta imorse
gick och la mig nere i soffan och sov vidare till elva
Diana ringde och vi åkte till Birsta
och nu är jag hemma igen.
Om ungefär en timme ska jag hämta syster
och sedan blir det bio
ska bli mysigt.

when there's no one to talk to

1. Hur gammal är du om fem år? tjugiotre
2. Vem var den sista du träffade? syster
3. Hur lång är du? cirkus en och sjuttio
4. Vilken är den senaste filmen du sett? my sassy girl
5. Vem ringde senast? Houman
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "yes:)" till Denice
7. Vad är helgens planer? fredag: skola, städa, partaj hos Nadja, lördag: bio
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? beror på
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? var aldrig gifta
10. När såg du senast din mamma? igår
11. Vilken ögonfärg har du? blå
12. När vaknade du idag? halv tio
13. Har du någon gång hittat en katt? jag och Anneli hittade katter när vi var mindre
14. Vilken är din favoritplats? där det är varmt och kravlöst
15. Vilken plats föredrar du minst? skolan
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? oklart. vore underbart att bo utomlands
17. Vad skrämde dig om natten som barn? spindlar och att ligga med benen utanför täcket
18. Vem fick dig verkligen att skratta senast? någon av tjejerna i laget
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? no no no
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan, oftast 
22. Hur många kuddar har du i sängen? tre stycken
23. Hur många landskap har du bott i? ett
24. Har du någon gång spytt på någon: ja 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? strumpor, eller barfota
26. Är du social? ibland
27. Vilken är din favoritglass? mjuklass med dubbel noisette
28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? resa
29. Tycker du om kinamat? jorrå
30. Tycker du om kaffe? nej
31. Vad dricker du till frukost? mjölk eller juice
32. Sover du på någon särskild sida? rygg
33. Kan du spela poker? mja
34. Tycker du om att mysa? oftast
35. Är du beroendemänniska? har mycket beroende
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? ja
37. Vill du ha barn? som jag känner nu: nej
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska, lite tyska också
39. Har du någonsin åkt ambulans? ja
40. Föredrar du havet eller en pool? just nu längtar jag efter havet, men pool är också bra
41. Vad spenderar du helst pengar på? pk!
42. Äger du dyrbara smycken? för mig är dom dyrbara
43. Har du någon gång testat narkotika? nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? vatten
45. Vem är den roligaste människan du känner? ingen nämnd, ingen glömd. eller?
46. Välj ett ärr på din kropp? har några fina på knäna
47. Vad har du för ringsignal? bowl of orange
48. Har du kvar klädesplagg från du var liten? tror inte det
49. Flirtar du mycket? njet
50. Vart togs din profilbild? min porfilbild?
51. Kan du byta olja på bilen? har aldrig testat, men sure
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej och har inte planerat på att få det heller
53. Vilken var den senaste boken du läste? håller på att läsa Thérèse Raquin på svenskan
54. Läser du dagstidningen? väldigt sällan
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej
56. Dansar du i bilen? haha, ibland
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 107,4
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? massa nior
59. När var du i kyrkan senast? på Kricka och Kristines bröllop

staring at the sun

Inatt var jag rastlös så jag inhandlade mig lite böcker
sex stycken närmare bestämt
nu har jag i alla fall lite läsning till Thailand.
Idag har jag varit och sett vårshowen
den var svinbra och jag är lika impad som alltid.
En lektion kvar av dagen, religion
vi läser om hinduism och buddhism just nu
och det är faktiskt rätt intressant
hoppas att det fortsätter så.
Nu längtar jag till helg
är spelledig för ovanlighetens skull
så ska passa på att göra massor;
besök hos Nadja på fredag och bio på lördag
ska även handla med syster
kokos- och bananyoghurt, mina favoriter.

when you were young


från vänster: okänd, Pappa, Christer, Jerry, Carina

I know it's true

Back then I didn't know why
why you were misunderstood
so now I see through your eyes
all that you did was love

mama I love you
mama I care
mama I love you
mama my friend


Jag vill att du ska veta hur mycket jag beundrar
och älskar dig för att du står ut med mig
Jag har haft tur.

Grattis på födelsedagen mamma


scratch my itch and beat my drum

Ligger och pratar med Denice
lyssnar på musik och förundras
känns underbart att bara ha en lektion imorgon
jag och Thore ska brainstorma
förhoppningsvis kommer vi på något oslagbart.
Hade egentligen inget att skriva idag
tänkte mest bara uppdatera
det blir liksom så sällan.

Have a nice night.


it plays out like a song on a jukebox in a bar

Längtar efter tjugoförsta februari
drygt två underbara veckor i värme
det är snart bara en månad kvar
jag kan knappt bärga mig.
Måste köpa massor av böcker
få se nu, en vecka i Turkiet = fem böcker
alltså borde tio räcka
kan bli svårt att hitta tio bra böcker.
Det spelar ingen roll
jag ska ha det bäst och älska varje sekund.




I wish you could see how I've changed

Ryan Adams och jag låter tankarna dränka mig
skriver, det  sticker i fingrarna
ett poem, en novell, något helt annat
hjärtat i takt med musiken
ser långt bakåt
kommer ihåg och skakar
Allt det där som är för bra för mig


things that sometimes made me smile

Det är lite lustigt
för ett tag sedan pratade jag och Majkel om gånger då man brukar ljuga
som när någon ringer och väcker en och frågar "Sov du?"
då svarar man ofta "nej då, jag är vaken".
Vi frågade oss själva varför man gör så och skrattade åt det.
Majkel ringde mig för ungefär en halvtimme sedan
han frågade om jag låg och sov
jag svarade "nej, jag låg bara och vilade"
vilken pajas jag är.

I alla fall, mitt öga är inte bra
mamma köpte salva åt mig igår, jag hoppas att den ska hjälpa
det är jobbigt att se sådär grumligt.

Their words are sharp
They're meant to sting
They're trying to cut me down


don't turn your head away

Mitt öga svullet och jag ser knappt något
har kanske ögoninflammation
måste kolla upp det.
Idag har jag bara legat i sängen
är trött, kan bero på att jag sovit för mycket.
Imorgon blir det examensmiddag för syster
nu är hon sjuksköterska, Grattis love!


there's no one here but you

Idag har jag träffat min efterlängtade Sabrina
hon får mig att skratta
kände på en gång då jag såg henne hur mycket jag saknat.

Om några timmar bär det av till Boden
jag och Matilda ska åka buss och tåg
det ska bli bra, jag tycker om att prata och umgås med henne
hon lyser.
Bussen går mot Långsele fem över tio
sedan blir det byte till tåg mot Boden
kommer vara framme någon gång runt sex imorgonbitti.

Auf wiedersehen

I looked in the mirror and someone new was there

Å vad jag älskar min myshörna
kommer tjata om den ett bra tag framöver
bara för att jag är så nöjd och nykär.
Idag hade jag en lektion; filmkunskap
och jag vill bara kräkas på det
lyckligtvis är det sista lektionen på tisdag.

Nu ska jag kura ihop mig under regnbågsfilten
egentligen är den inte regnbågsfärgad
men om jag fick bestämma skulle regnbågen se ut så.
I alla fall, jag och regnbågsfilten ska se på film
tills jag ska iväg på träning och svettas.

the night rolls around and it all starts making sense

I said "I'll trade you one for two nightmares of mine.
I have some where I die.
I have some where we all die."

Det har varit underbart med lov!
Har varit med Denice mycket
vilket har varit hur bra som helst.
Nu ligger jag i min nya myshörna
tror jag ska sova här inatt
bland massor av kuddar i ett rum som luktar äpple och kanel.
Jag trivs
och nu är jag trött.

you light up my days

Imorgon åker Lena och Jerry hem
det känns tråkigt
jag tycker om när de är här.


try not to mess with my feelings

Eftersom jag inte kan sova och har tråkigt så tänkte jag underhålla mig själv med lite listor..

SAMMANFATTA ÅR 2008
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
svar ja
2. Höll du några av dina nyårslöften?
valde att inte ge några nyårslöften, tycker inte om att göra mig själv besviken
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

svar nej
4. Dog någon som stod dig nära?

nej. jag hade inte klarat av det om så vore
5.Vilka länder besökte du?
Turkiet och Finland
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
ja
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
17 november
8. Vad var din största framgång 2008?
körkortet? vet inte om jag kallar det framgång men.. eller jo
9. Största misstaget?
oj, inbillning
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
var skadad sedan innan
11. Bästa köpet?
min precious laptop
12. Vad spenderade du mest pengar på?
något väldigt onödigt säkert
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
massor
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
tror inte jag har något soundtrack a la 2008
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
beror på vilket år jag ska jämföra med
16. Vad önskar du att du gjort mer?
tagit vara på vissa ögonblick
17. Vad önskar du att du gjort mindre?

tänkt. fast ändå inte
18. Hur tillbringde du julen?

 med mamma, Majk, syster, momme och moffa på Finlandsfärja
19. Blev du kär i år?

njet
20. Favoritprogram på TV?
många, på senare dagar har jag fastnat för intervention
21. Bästa boken du läste i år?

det vet jag inte
22. Största musikalista upptäckten?
svårt, har lyssnat väldigt mycket på Nirvana
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
ja
25. Något du önskade dig men inte fick?
jag önskar alltid något som inte är möjligt
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
jobbade
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
det finns det
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
bekväm
29. Vad fick dig att må bra?
att få komma bort lite
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jack Black och Björn
31. Vem saknade du?
Pappa. och Nadja
32. De bästa nya människorna du träffade?

Sabrina
33. Hur skulle du samanfatta år 2008?
bergochdalbana. uppochned. framochtillbaka.

SJU SANNINGAR OM MIG SJÄLV
1. Jag har alltid presationsångest och är enormt självkritiskt.
2. Jag vill vara snaggad, men jag har en flint.
3. Jag avskyr te, trots det dricker jag det ofta (trippla tepåsar och honung) bara för att det är mysigt.
4.Jag är rädd för tiden efter studenten, känns som att livet tar fart då, tillsammans med massor av ansvar.
5. Jag önskar att jag var ruskigt musikalisk.
6. Jag har svårt att bli kär, får alltför ofta för mig att kärlek är överskattat.
7. Det enda jag verkligen vet att jag vill med mitt liv är att resa, kanske flytta utomlands.

VAD HETER DU?
Linn
VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
svarta
VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
stairway to heaven
VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
firade det nya året
HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
kallt och mörkt
DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
min morbor
DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
hmm
HUR MÅR DU IDAG?
trött, men ändå inte
VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
mjölk, dr pepper eller pk
FAVORITSPORT?
innebandy
HÅRFÄRG?
mörkblond, funderar dock på att det är dags för lite förändring
ÖGONFÄRG?
blåa är dom
SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
nedgång
SYSKON & DERAS ÅLDER
Ida, 22 år
FAVORITMÅNAD?
juli eller augusti
SENASTE FILMEN DU SÅG?
Eva och Adam
FAVORIT DAG PÅ VECKAN
lördag
FAVORITHOBBY?
beror på
ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
jag brukar inte bjuda ut
FAVORITLÅT?
alldeles för många
SOMMAR ELLER VINTER
sommar
KRAMAR ELLER KYSSAR?
kramar tror jag
CHOKLAD ELLER VANILJ?
choklad
HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?
radhus med Ida, mamma och Majk
VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
verklighetsbaserade
HUR SER DIN MUSMATTA UT?
jag har ingen
KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
om jag får hjälpa till med fingret, så ja
ÄR DU ROMANTISK?
verkligen inte
SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
sometimes
VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
umgås med Jerry och Lena, äta och bowla.

RSS 2.0