so long since you heard from the world outside

- Jag skulle skriva så här:
"kaffet får jag i vrångstrupen när du går förbi,
en blick ur dina bruna ögon gör min trekantig
med hjärtat uppåt i en spetsig vinkel.
du får mig att börja syssla med sådana ord
som börjar på ä l s.
jag börjar byta kläder två gånger om dagen."

"hur kan jag säga att din röst är vacker?
jag vet ju bara att den genomtränger mig
och kommer mig att darra som ett löv
och trasar sönder mig och spränger mig."

jag skäms för att mina ögon är så nakna
i dem finns hela huden blottad
de våldtar mitt ansikte
jag går hem och blöder i ensamhet
de krossar min ihopsamlade spegelbild
med sin opersonliga lust
det klär ständigt av mig min kropps specifika märken
och lämnar mig kvar i ångest.

-
poesi och musik sådär trettio minuter till midnatt
och jag vill bort härifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0