jag har inget av värde, men min längtan är äkta

måndag och jobbvecka nummer fem. jag var inte alls pigg när det var dags att vakna imorse, kändes som om jag hade sovit max två timmar. det blir nog en tupplur när jag slutar idag, ett par timmar borde räcka.
helgen var behövlig. i fredags var jag ensam hemma, tittade på film, åt tortellini och tänkte. ibland kan det nog vara lite bra att få ha en tänkkväll, om man håller det på rätt sida om kanten liksom. vet inte om jag gjorde det i fredags, kommer inte riktigt ihåg. i lördags blev det kalasande i systers lägenhet, var först jag, moxén, denice och houman. vi drack öl, diggade och pratade. det var trevligt och lite senare fick vi besök av poppe och dave samt fyra okända timråare. det var roligt och jag hade en sjukt bra kväll. var nästan pigg när jag vaknade i denice knä igår. vi gick och hyrde film att glo på till pizzan vi beställde. denice mådde väl inte precis lika bra som mig, men efter fyra timmar lyckades nästan äta upp, med hjälp av mig. annars hade jag bara en softardag igår, såg på school of rock och tyckte jack black var lika snygg som han alltid är.

nu ska jag dricka varm choklad och sedan återgå till arbetet, verkar vara en ovanling lugn måndag. efter den här veckan har jag jobbat mer än hälften den här sommaren, och har då vara fyra veckor kvar, tummen upp. när jag har blivit arbetslös ska jag och ida åka till göteborg, jag längtar. längtar efter staden, släkten, alltihop. bokning av tågbiljetter kommer nog ske i veckan när ida kollat upp sitt schema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0